dimarts, 20 de maig del 2014

Pixelandia

ASPECTES GENERALS:

Nom: Pixelandia
Autor (o autors): Actual o Yirema
Distribuït: Actual o Yirema
Any de producció o darrera actualització: 2012
Edat dels destinataris: Cicle Mitjà

CONTINGUT:

Breu descripció del programa: Continguts: No és necessita registre i és gratuït. És un laboratori d’idees per utilitzar a classe de plàstica per mitjà digital.  S’organitza en tres apartats:

  • Veure: es troba informació sobre art i artistes; petites pinzellades que ens apropen a l’obra de grans mestres i èpoques d’art, posant èmfasis en les tècniques utilitzades. Hi ha una sèries de galeries amb treballs d’alumnes enviats des dels centres d’educació primària.
  • Aprendre: s’ofereixen una sèrie de senzills tutorials pas a pas sobre aspectes concrets de determinades eines gràfiques, de distribució lliure (Pixia, etc.) o llicenciades per la Conselleria d’Educació (Paint, Flash, etc.). A partir dels tutorials, es pot desenvolupar algunes idees exposades en l’apartat anterior.
  • Fer: pretén ser pràctic, mitjançant propostes concretes d’activitats per realitzar amb mitjans tradicionals, o bé a través d’eines en línia dissenyades per l’ocasió, o referències a llocs web interactius.

Aquesta aplicació no és interactiva, sinó que només serveix per aportar idees per fer dibuixos i descobrir noves eines per l’Educació Plàstica.  
Només s’ha d’anar obrint una pestanya amb cada un dels tres punts anteriors i s’adreça a una llista de pàgines webs per investigar i comprovar que han fet altres companys de diferents escoles.

Funcionalitat: s’utilitza per la cerca d’idees per crear plàstica mitjançant l’ordinador.  
Tipus d’activitat que proposa: l’activitat proposa l’observació i la cerca d’idees de treballs plàstics d’altres alumnes de plàstica.

Ús: és d’ús individual.

Àrees curriculars relacionades: es treballa l’àrea d’educació artística a partir de les TIC.

Competències que es treballen: Les competències bàsiques que es treballen són: la competència artística i cultural i la competència del tractament de la informació.

Adequació al target: la pàgina està en castellà i l’acompanyen petits dibuixos dels sentits que s’utilitzaran. Està adreçat a usuaris de Primària atès que es troben dibuixos des d’edats d’infantil fins a edats superiors.  

INTERFÍCIE:

Descripció: el recurs dóna instruccions simples, breus i clares.

Estètica: la pàgina principal presenta l’explicació del que s’aconseguirà amb aquesta aplicació. És una pàgina simple i senzilla que et dóna accés a la consulta d’imatges i dibuixos de plàstica.

Navegació: La pàgina és gratuïta i de lliure accés, però no inclou publicitat. Un cop s’obre, deriva a altres pàgines per descobrir més recursos artístics.   

Perifèrics especials: no requereix altaveus ni similars, és suficient amb la interfície del ratolí.

USABILITAT:
Es pot gaudir del programa sense haver-lo de descarregar.

INTERACTIVITAT:
Tipus de resposta del sistema: Té un grau nul d’interactivitat. Es poden mirar vídeos i dibuixos d’altres persones però no es pot interactuar ni jugar amb l’aplicació.

Què permet fer a l’usuari? Mirar i observar imatges, tutorials per agafar idees, utilitzar recursos amb TIC per la realització de dibuixos diferents.

Quines possibilitats didàctiques ofereix? Es treballarà a plàstica i el recurs seran les TIC atès que pot ser una activitat conjunta.  

PROPOSTES DE MILLORA:

La pàgina no et deixa tornar enrere un cop s’obre una pàgina i s’ha d’anar obrint pestanyes diverses per poder anar accedint-hi. Més interacció en l’aplicació. 

1 comentari:

  1. Penso que aquest recurs és molt útil i que el dia de demà el podem fer servir per treballar a l'escola, sempre són benvingudes les webs que recullen idees i a partir d'aquestes ens inspirem millor.

    ResponElimina