divendres, 16 de maig del 2014

15è Concurs VIDA

VIDA, el Concurs Internacional d'Art i Vida Artifical, inicial al 1999 per la Funcació Telefònica, va fer 15 anys i va destacar les tendencies més novedoses de la vida artifical. A la seva exposició hi va haber premis.

  • Context VIDA
Aquest projecte VIDA, va sorgir degut a la suma dels avencos en els diferents camps de la vida artificial: el càlcul matemàtic, la mecanització i l'automatització o la cibernètica. Tots aquests camps, han produit i transformat la idea de la vida en si mateixa, ja que hi ha habut revolucions científiques, industrials i de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Historia premios VIDA
    VIDA és un concurs que va sorgir el 1999 entre els artistes de Rafael Lozano-Hemmer, Susie Ramsey, Nell Tenhaaf i la Fundació Telefònica. Aquest, doncs, va néixer amb la finalitat de convertirse en una referència de l'art més experimental que relacionés l'art de vanguarda amb la ciència i la tecnologia.
    Ara ja fa 15 anys que es celebra aquest concurs i durant aquests anys han apostat per potenciar la inversticació i el desenvolupament de l'escena artística a nivell internacional i van ser els pioners de fer manifestacions de l'art i la vida artifical.
    Inicialment el concurs estava vinculat a la computació però poc a poc s'han incorporat conceptes d'altres disciplines com la biotecnologia, la robòtica, la ecologia o espais de realitat aumentada. Així doncs, VIDA ha premiat obres que oscilen entre allò científic i allò artístic i comprenen desde avatars, virus informàtics, autòmats cel·lulars o espais innmersius.
    VIDA es, por tanto, la exploración de un tipo de obra de arte que investiga como lo orgánico y lo tecnológico se fusionan o conviven. Hoy en día la importancia de la vida artificial se hace evidente en las aplicaciones tecnológicas de uso cotidiano como en software, hardware y más recientemente el wetware. “

    Hi ha hagut
    200 obras premiades i casi 2.000 projectes presentats en 15 anys, i tots ofereixen una evolució entre el discurs d'art-vida marcada per les ciencies de la vida i pels avenços d'àmbits de robòtica, informàtica i telecomunicacions.

    Aquests projectes artístics de VIDA fan que un mateix arribi a dubtes existencials i ètics de
    ¿què és vida?, ¿ Com és la vida i com pot arribar a ser?, ¿Com influeixen els avenços científics i tecnològics en la nostra percepció d'entendre o modificar la vida?
  • PREMIS
PRIMER PREMI. Rotes Rauschen (red noise), de Kerstin Ergenzinger, és una fascinant instal·lació sonora que funciona simultàniament com a escultura, òrgan sensorial i instrument musical.


SEGON PREMI. Agnes Meyer-Brandis presenta Moon Goose Analogue (Lunar Migration Bird Facility), una reflexió poètica i lúdica sobre las idees preconcebudes en torn a aquelles que construeixen la investigació, el coneixement científic i los mites premoderns.


TERCER PREMIO. Effulge, de Yunchul Kim, és un material fluïd que es transforma pel que fa als efectes de la gravetat, el magnetisme y las forces electrostàtiques creant objectes i imatges de gran valor estètic.



1 comentari:

  1. M'agrada, bàsicament perquè et fa endinsar-te en el món de l'art. Penso que a les escoles sempre se'ls hi dóna massa importància a les matèries de llengües i matemàtiques, mentre deixen de banda altres com: visual i plàstica, música, educació física... penso que a través de l'art els nens i nenes poden experimentar diferents experiències que els portin a crear nous aprenentatges, només possibles a través de la manipulació i vivenciació.

    ResponElimina