dijous, 22 de maig del 2014

Proyecto aprender

ASPECTES GENERALS:

Nom: Proyecto Aprender
Autor (o autors): Ministeri d’Educació i Ciència
Distribuït: Proyecto Aprender
Any de producció o darrera actualització: 2005
Edat dels destinataris: No hi ha una etapa concreta ni específica. Es pot utilitzar per tota la Primària.
URL: http://recursostic.educacion.es/aeduc/aprender/web/publico.html
 
CONTINGUT:
Breu descripció del programa: el Projecte Aprendre és un recurs multimèdia interactiu dirigit als alumnes amb dificultats d’aprenentatge amb NEE (Necessitats Educatives Especials). Pretén donar resposta a les necessitat que presenten els alumnes en funció del nivell competencial curricular que posseeixen i del grau d’autonomia que poden presentar. És una aplicació gratuïta i no es necessari registre. Hi ha tres formes d’entrar-hi:
  • Professorat: en aquest apartat t’explica que pots fer, els tipus de necessitats que hi ha i com tractar-les. Dins la sessió es troba: sistemes de navegació, glossari, enllaços d’interès, bibliografia, discapacitats, escolarització de nens amb NEE, altres recursos de la xarxa i orientacions sobre el recurs.
  • Alumnat: la sessió t’ofereix dos tipus d’activitats: aprèn a ser i aprèn a fer que s’obre directament unes activitats amb dibuixos, lletra i so perquè tots els alumnes hi puguin gaudir-hi. Hi ha activitats en un centre comercial, de circulació viària com a vianant i amb els transports, la cuina per aprendre els aliments i els ordinadors. A les activitats d’aprendre a ser trobem: el cos i les seves parts, les habitacions, el metge i la higiene o neteja personal.  
  • Públic: Aquí, s’expliquen coses similars al del professorat però, només, les que poden interessar al públic com ara les preguntes o dubtes més freqüents. Dins la sessió es troba: sistemes de navegació, glossari, enllaços d’interès, bibliografia, discapacitats, escolarització de nens amb NEE, altres recursos de la xarxa i orientacions sobre el recurs.
Funcionalitat:
és un recurs que s’utilitza per assegurar i desenvolupar les capacitats físiques afectives, cognitives i comunicatives dels alumnes amb NEE promovent el major grau possible d’autonomia personal i la integració social mitjançant l’utilització de les TIC.


Tipus d’activitat que proposa: l’activitat proposa una sèries de jocs perquè els infants es desenvolupin i aprenguin conceptes bàsics de la seva vida quotidiana com ara el que forma una casa, els objectes que trobem al bany, etc. 

Ús: és d’ús individual.

Àrees curriculars relacionades: es treballa l’àrea d’educació artística i tota la resta perquè es fan activitats de tota mena per als diferents tipus d’alumnat que ens podem trobar.

Competències que es treballen: En relació a les competències bàsiques que es poden treballar a través d’aquesta aplicació, no s’adapta a cap àrea concreta però es treballen totes atès que partir de les necessitats educatives especials que tenen alguns alumnes. Les competències principals són: la competència artística i cultural, la competència del tractament de la informació i competència digital i la competència d’autonomia i iniciativa personal.

Adequació al target: a la pàgina trobem teoria pel professorat i el públic i pràctica pels alumnes. Està adreçat a alumnes amb necessitats educatives especials de qualsevol cicle de primària.

INTERFÍCIE:
Descripció: el recurs dóna instruccions simples, breus i clares.

Estètica: a la pàgina principal es troba tot allò que es pot fer. No és una pàgina que tingui molts colors, sinó l’opció d’entrar a partir dels tres personatges. Però, un cop s’entra, els colors varien amb els jocs per cridar l’atenció dels infants.   

Navegació: La pàgina és gratuïta, de lliure accés i no inclou publicitat. No es pot descarregar al mòbil, es fa directament des de l’ordinador.   

Perifèrics especials: no requereix altaveus ni similars, és suficient amb la interfície del ratolí.

USABILITAT:
Es pot gaudir del programa sense haver-lo de descarregar.
INTERACTIVITAT:
Tipus de resposta del sistema: Té un grau elevat d’interactivitat que només pot variar en funció de la connexió a internet. Els efectes es canvien de manera immediata i tens la possibilitat de canviar la imatge durant el procés sense perdre els efectes que s’havien fet fins al moment. Els nens poden jugar en cada activitat triant el que més els agradi.

Què permet fer a l’usuari? Jugar a activitats diverses per aprendre els conceptes que tenen al seu entorn.

Quines possibilitats didàctiques ofereix? Es podria treballar a informàtica o a les hores de plàstica per combinar les TIC amb la plàstica.

PROPOSTES DE MILLORA:
 Que la pàgina, cada cop que s’obre una altra aplicació, es tanca i s’ha de tornar a accedir .

1 comentari:

  1. Ostres quin programa! Trobo que és molt interessant i més que el ministeri d'educació promogui les plàstica amb les tic, ja que, és una eina per expressar i cal potenciar-ho.

    ResponElimina