Nom: Proyecto Aprender
Autor (o autors): Ministeri d’Educació i Ciència
Distribuït: Proyecto Aprender
Any de producció o darrera actualització: 2005
Edat dels destinataris: No hi ha una etapa concreta ni específica. Es pot utilitzar per tota la Primària.
URL: http://recursostic.educacion.es/aeduc/aprender/web/publico.html
CONTINGUT:
Breu descripció del programa: el Projecte
Aprendre és un recurs multimèdia interactiu dirigit als alumnes amb dificultats
d’aprenentatge amb NEE (Necessitats Educatives Especials). Pretén donar
resposta a les necessitat que presenten els alumnes en funció del nivell competencial
curricular que posseeixen i del grau d’autonomia que poden presentar. És una
aplicació gratuïta i no es necessari registre. Hi ha tres formes d’entrar-hi:
- Professorat: en aquest apartat t’explica que pots fer, els tipus de necessitats que hi ha i com tractar-les. Dins la sessió es troba: sistemes de navegació, glossari, enllaços d’interès, bibliografia, discapacitats, escolarització de nens amb NEE, altres recursos de la xarxa i orientacions sobre el recurs.
- Alumnat: la sessió t’ofereix dos tipus d’activitats: aprèn a ser i aprèn a fer que s’obre directament unes activitats amb dibuixos, lletra i so perquè tots els alumnes hi puguin gaudir-hi. Hi ha activitats en un centre comercial, de circulació viària com a vianant i amb els transports, la cuina per aprendre els aliments i els ordinadors. A les activitats d’aprendre a ser trobem: el cos i les seves parts, les habitacions, el metge i la higiene o neteja personal.
- Públic: Aquí, s’expliquen coses similars al del professorat però, només, les que poden interessar al públic com ara les preguntes o dubtes més freqüents. Dins la sessió es troba: sistemes de navegació, glossari, enllaços d’interès, bibliografia, discapacitats, escolarització de nens amb NEE, altres recursos de la xarxa i orientacions sobre el recurs.
Tipus d’activitat que proposa: l’activitat
proposa una sèries de jocs perquè els infants es desenvolupin i aprenguin
conceptes bàsics de la seva vida quotidiana com ara el que forma una casa, els
objectes que trobem al bany, etc.
Ús: és d’ús individual.
Àrees curriculars relacionades: es treballa l’àrea d’educació artística i tota la resta perquè es fan activitats de tota mena per als diferents tipus d’alumnat que ens podem trobar.
Competències que es treballen: En relació a les competències bàsiques que es poden treballar a través d’aquesta aplicació, no s’adapta a cap àrea concreta però es treballen totes atès que partir de les necessitats educatives especials que tenen alguns alumnes. Les competències principals són: la competència artística i cultural, la competència del tractament de la informació i competència digital i la competència d’autonomia i iniciativa personal.
Adequació al target: a la pàgina
trobem teoria pel professorat i el públic i pràctica pels alumnes. Està adreçat
a alumnes amb necessitats educatives especials de qualsevol cicle de primària.
INTERFÍCIE:
Descripció: el recurs dóna instruccions simples, breus i clares.
Descripció: el recurs dóna instruccions simples, breus i clares.
Estètica: a la pàgina principal
es troba tot allò que es pot fer. No és una pàgina que tingui molts colors,
sinó l’opció d’entrar a partir dels tres personatges. Però, un cop s’entra, els
colors varien amb els jocs per cridar l’atenció dels infants.
Navegació: La pàgina és
gratuïta, de lliure accés i no inclou publicitat. No es pot descarregar al
mòbil, es fa directament des de l’ordinador.
Perifèrics especials: no requereix
altaveus ni similars, és suficient amb la interfície del ratolí.
USABILITAT:
Es pot gaudir del programa sense haver-lo de descarregar.
Es pot gaudir del programa sense haver-lo de descarregar.
INTERACTIVITAT:
Tipus de resposta del sistema: Té un grau elevat d’interactivitat que només pot variar en funció de la connexió a internet. Els efectes es canvien de manera immediata i tens la possibilitat de canviar la imatge durant el procés sense perdre els efectes que s’havien fet fins al moment. Els nens poden jugar en cada activitat triant el que més els agradi.
Tipus de resposta del sistema: Té un grau elevat d’interactivitat que només pot variar en funció de la connexió a internet. Els efectes es canvien de manera immediata i tens la possibilitat de canviar la imatge durant el procés sense perdre els efectes que s’havien fet fins al moment. Els nens poden jugar en cada activitat triant el que més els agradi.
Què permet fer a l’usuari? Jugar a
activitats diverses per aprendre els conceptes que tenen al seu entorn.
Quines possibilitats didàctiques ofereix? Es podria
treballar a informàtica o a les hores de plàstica per combinar les TIC amb la
plàstica.
PROPOSTES DE MILLORA:
Que la pàgina, cada cop que s’obre una altra aplicació, es tanca i s’ha de tornar a accedir .
Que la pàgina, cada cop que s’obre una altra aplicació, es tanca i s’ha de tornar a accedir .
Ostres quin programa! Trobo que és molt interessant i més que el ministeri d'educació promogui les plàstica amb les tic, ja que, és una eina per expressar i cal potenciar-ho.
ResponElimina