dilluns, 19 de maig del 2014

Pixton

ASPECTES GENERALS:

Nom: Pixton
Autor (o autors): Clive i Daina
Distribuït: Pixton Comics
Any de producció o darrera actualització: 2011
Edat dels destinataris: Cicle Superior

CONTINGUT:
Breu descripció del programa: Continguts: És necessita registre i és gratuït. A la pàgina principal hi ha l’explicació del que es veurà quan s’entri a crear el còmic. Et dóna tres opcions diferents que són: pixton per divertir, per escoles o per negocis i t’explica com fer servir cada una d’elles. 
Un cop s’escull una (en aquest cas, pixton per divertir) s’entra a la pàgina principal i et demana que iniciïs un compte perquè així es pugui treballar des de dins. Un cop entres, t’ofereix una sèries de plantilles per seleccionar el número i la disposició dels requadres, varis personatges prefabricats, fons i articles decoratius, etc.
El primer pas per la creació del còmic és seleccionar el tipus que es vol (ràpid, clàssic, acudit dominical, gran format, avatar pixton, 4-Koma, súper llarg i estil lliure). A continuació, es selecciona la plantilla més apropiada per la història que es vol explicar. Finalment, s’escullen els personatges a utilitzar, creant un entre totes les opcions possibles modificant-lo de dalt a baix al teu gust.
Funcionalitat: podem utilitzar-la per crear còmics de tot tipus, ideant un personatge i una història.  
Tipus d’activitat que proposa: l’activitat proposa fer la creació d’un còmic amb els seus personatges i la seva història inventada per l’alumne. Això  genera que la pàgina amb el còmic sigui editable i es pugui modificar el títol, els personatges, globus i els textos.

Ús: és d’ús individual però, també, pot ser col·lectiu.

Àrees curriculars relacionades: es treballa l’àrea d’educació artística i l’àmbit de llengües atès que, el concepte de còmic es treballa a català i castellà i, aquesta, pot ser una bona manera de treballar-ho de manera diferent.

Competències que es treballen: Les competències bàsiques que es poden treballar a través d’aquesta aplicació del còmic són: la competència artística i cultural, la competència del tractament de la informació i competència digital, i la competència comunicativa, lingüística i audiovisual, competència d’autonomia i iniciativa personal.

Adequació al target: la pàgina està escrita en castellà, amb un vocabulari clar i fàcil d’entendre per infants de cicle superior. Per cicle mitjà també es podria utilitzar però requeriria el suport de l’adult de manera continuada.

INTERFÍCIE:
Descripció: el recurs dóna instruccions simples, breus i clares.

Estètica: la pàgina principal es presenta amb una sèrie d’imatges de còmics amb l’explicació, pas a pas, de tot el que es pot realitzar. S’utilitzen tot tipus de colors i té una estètica agradable que convida a entrar i provar la creació del còmic.  

Navegació: La pàgina és gratuïta i s’accedeix fàcilment amb el correu i una contrasenya, però no inclou publicitat. També es pot descarregar per a mòbils iPhone. Et dóna l’opció de seguir l’aplicació a través de Facebook o de Twitter.
Perifèrics especials: no requereix altaveus ni similars, és suficient amb la interfície del ratolí.

USABILITAT:
Es pot gaudir del programa sense haver-lo de descarregar.

INTERACTIVITAT:
Tipus de resposta del sistema: Té un grau elevat d’interactivitat que només pot variar en funció de la connexió a internet. Els efectes es canvien de manera immediata i tens la possibilitat de canviar la imatge, el personatge, el fons o la història durant el procés sense perdre els efectes que s’havien fet fins al moment atès que es pot anar guardant.

Què permet fer a l’usuari? Crear un còmic a partir de vinyetes diverses i de diferents tipus de personatges a triat en unes plantilles que es modifiquen al gust de cada un. Es pot canviar el cabell, ulls, vestimenta, cara, es pot posar el color que es prefereixi, etc. Un cop es modifica, es pot guardar i compartir a través de les xarxes socials i amb els amics.

Quines possibilitats didàctiques ofereix? Aprendre a escriure en un format de còmic. Aquesta activitat es pot fer a mà a les classes de llengües o tens la possibilitat d’aprofitar a informàtica o plàstica l’aplicació amb l’ordinador.

PROPOSTES DE MILLORA:
Un cop et registres, no pots tornar a la pàgina principal. 

2 comentaris:

  1. Quin programa més interessant! M'encanta!
    A més a més és una proposta bastant interdisciplinari, ja que com has dit tu es pot treballar tant a llengües, com amb les TIC. Tot i així depenent del tema que es tracti al còmic també pot tocar qualsevol de les àrees de coneixement que es porten a terme a l'escola.

    ResponElimina
  2. Estic totalment d'acord amb la Glòria, si sabem treure profit d'aquest programa el podem utilitzar en funció de l'àrea en que ens trobem i treballar de manera més dinàmica.

    ResponElimina