dijous, 15 de maig del 2014

“Las TIC como recurso pedagócico - Plástica Visual”



En l’actualitat el procés de transformació tecnològica ens porta a reconfigurar la tasca docent degut al fet que aquesta nova expansió tecnològica permet la creació d’interfícies compreses entre diversos camps tecnològics que estan establerts per un llenguatge digital comú.
Les TIC permeten que la informació sigui generada, emmagatzemada, recuperada, processada i retransmesa; fent així que es produeixin nous aprenentatges a partir dels coneixements previs de cadascú.

Les TIC podrien convertir-se en TAC (Tecnologies d’aprenentatge i coneixement), per tal de potenciar el procés de l’ensenyament i l’aprenentatge dels estudiants a qualsevol nivell educatiu. Però perquè això sigui possible és necessari que hi hagi un canvi en la metodologia de l’ensenyament i l’avaluació.

Existeixen diferents llenguatges i formes de representar al món, aprofitant l’avenç de la tecnologia, la ciència, l’aprenentatge, la cultura, la comunicació… però si aquestes noves oportunitats manquen en alguns espais educatius, això provoca que els estudiants tinguin una difícil comprensió en relació a les tecnologies, i per tant sorgeixen limitacions que provoquen que els alumnes siguin subjectes consumidors en comptes de subjectes actius, amb capacitat de criteri i d’acció que els permetin escollir ser productors i creatius.

Els canvis que venen transformant la nostra cultura i societat des de finals del segle XX, ha esdevingut un paradigma tecnològic, que ha estat instaurat per aquestes TIC. A conseqüència d’això, aquests canvis s’han convertit en una revolució tecnològica que ha promogut sistemes de comunicació a través del llenguatge digital universal, integrant així de forma global una producció i distribució de sons, imatges i paraules en els subjectes.
Aquests canvis han permès el creixement de les xarxes informàtiques interactives, i això ha fet que es configurin nous canals de comunicació.

En conclusió, les TIC reconfigura les propostes didàctica i altres escenaris possibles, i no només modifica el rol del docent sinó que també modifica el de l’alumne. Hem de pensar en les TIC no només com un objecte de coneixement sinó com recursos que potenciïn el procés d’ensenyament-aprenentatge, per això els docents incorporen les TICS per la gestió de les seves classes, com a mitjà en la producció del material didàctic, la planificació i la presentació de la informació en altres formats possibles.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada